Hematologija

medic-563423_1280 Hematologija je nauka interne medicine koja se pretežno bavi proučavanjem krvi, poput urođenim i stečenim poremećajima krvi, poremećajem zgrušavanja krvi i malignim bolestima krvi. Ime hematologije potiče iz grčkog jezika (haima = krv, logos = reč).

Početak izučavanja hematologije je bila samo krv i može se reći da je tadašnja hematologija bila najbliža onome što se danas naziva laboratorijska hematologija. Upoznavanjem i proučavanjem ćelija krvi, razvojem tehnike, dijagnostike ,ali i razvitkom medicinskih nauka, hematologija je tokom vremena obuhvatala rad u klinici i rad u laboratoriji. Danas je to vrlo složena nauka koja obuhvata kliniku u sklopu medicine unutrašnjih bolesti, transfuziologiju, hematološke nalaze, citološke nalaze, biohemijske nalaze, bioinženjering ali i još mnogo drugih timova stručnjaka koji svojim istraživanjima i radovima doprinose poznavanju i prepoznavanju funkcija ćelija krvi.

Najčešći simptomi zbog kojih se pacijenti javljaju službi za hematologiju su slabost, malaksalost, zujanje u ušima, vrtoglavica, lupanje srca, noćni grčevi u mišićima ruku i nogu, gubitak apetita, muka, gadjenje, glavobolja, poremećaj vida, povišena temperatura, promene na koži u vidu modrica, pad imuniteta i sklonost ka infekcijama, bolovi u kostima, tromboze dubokih vena i otoci ekstremiteta, produženo krvarenje nakon povrede. Lekar subspecijalista hematolog obavlja razgovor sa pacijentom i sprovodi detaljan klinički pregled. Zatim sprovodi dalja ispitivanja u prvom redu laboratorijska, a ako je potrebno i ispitivanje koštane srži, limfnih žlezda i ispitivanje hemostaze i koagulacije.

Bolnica UNA, Vam nudi sledeće mogućnosti: – Pregled interniste hematologa – Laboratorijske analize krvi i urina – Punkciju koštane srži i citološku analizu – Biopsija kosti – Adrenalinski test (AM)