“Ljubav je aktivna briga za život i razvitak osobe koju volimo.”

— Erich Fromm

Reumatologija

Reuma koja je još poznata i kao reumatizam je pojam, koji se koristi za niz bolesti koje štetno djeluju na kosti, zglobove kao što su: kostobolje, zglobobolje, upale zglobova, lumbago i slično.

Pojam “reuma” se koristi u kolokvijalnom govoru, ali više nije uobičajen u službenoj medicinskoj terminologiji. Celi niz poremećaja može se svesti na pojam reume. Srodni pojam je artritis, koji se takođe može odnositi na celi niz poremećaja.

Proučavanjem reumatskih bolesti i njihovim lečenjem bavi se reumatologija. Moderna medicina, konvencionalne i alternativne, priznaju da različite reumatske bolesti imaju različite uzroke, a mnoge imaju više uzroka i zahtevaju različite tretmane. Lečenje većine reumatskih bolesti provodi se uzimanjem analgetika.

Reumatoidni artritis je hronično zapaljensko reumatsko oboljenje koje zahvata zglobove, ali ponekad i unutrašnje organe, nervni sistem i kožu. Spada u grupu takozvanih sistemskih bolesti vezivnog tkiva. Zapaljenje započinje u sinovijalnoj membrani, odnosno opni koja oblaže unutrašnjost zgloba i koja obezbeđuje ishranu zglobne hrskavice i stvaranje zglobne tečnosti. Kao posledica toga dolazi do stvaranja panusa tj. umnoženog tkiva zapaljene sinovijalne membrane koja ima zloćudne osobine. Panus, može se reći “izjeda” zglobnu hrskavicu, zglobne okrajke kostiju i ostale strukture zgloba. To se manifestuje bolovima, ukočenošću, deformacijama i poremećajem funkcije zahvaćenih zglobova.

Reumatoidni artritis je široko rasprostranjena bolest, aprisutna je u proseku kod 1% populacije. Češće se javlja kod žena, a naročito u periodu između četvrte i šeste decenije života.

Reumatska oboljenja mogu dovesti do privremene, delimične ili trajne onesposobljenosti. Zato je od velikog značaja rano dijagnostikovanje i lečenje reumatskih oboljenja, od kojih nisu pošteđeni ni mladi ljudi. U ordinaciji za reumatologiju možete obaviti sledeće preglede:

Ultrazvučni pregled zglobova i mekih tkiva
Dijagnostiku i dalje lečenje povezane sa koštanim i vezivnim tkivom
Pregledi interniste reumatologa
Reuma faktor